Wednesday, September 10, 2014

Holiday Merdeka Melaka with love : Part 1

As salam.. Salam Sejahtera.. Salam 1 Malaysia
Skrg nih kita dalam bulan kemerdekaan lagi kann..
Lupa nk ucapkan Selamat Hari Merdeka ke - 57 Malaysia. Alhamdulillah negara kita dalam keadaan aman damai sentosa dan ceria.

Tema 2014: Disini lahirnya sebuah cinta Merdeka 57.
Disebabkan cuti merdeka 3 hari so aku plan g bercinta bersama enSuami. On the spot je plan... en Suami pon kata okay.. pastu jalan laaa..... Merdeka berkaitan sejarah so jom pegi Melaka...
Siap book hotel semua dan get ready to go.

Hari Sabtu jam 11 kami bertolak ke Melaka dengan menggunakan highway Nilai dalam masa 2jam lebih jugak la tgk waze. Al kisahnya.... lepas naik highway Nilai tu kereta punya la banyak baq hang. Jammed jammed... Pastu dok pikiq la laki bini pasai apa la jammed... Lupa hari cuti Merdeka pakat balik kg la klu depa arah ke selatan Johor semua tu.... heheheh dugaannn.... Dari masa 2 jam ke Melaka sampai 4jam ke Melaka. Singgah RnR Seremban kejap pastu terus perjalanan... Memang kereta banyakkk... xpela dugaannn.
Pastu follow waze cari Hotel Pantai Puteri punyalah jauhhh masuk kampung2. Ye la dekat pantai selalunya mmg ke dalam hotelnya. Waaa hotelnya betul2 depan pantai... Saya sukaaaa........
Alhamdulillah berjaya cek in jam 3ptg... Nek bilik rehat2 jap pastu tgu ptg sikit nak mandi kolam.. Kat pantai puteri tu mandi hari last nak balik nnti lahh.
en Suami contact kawan dia yang dok kt Melaka ni dan plan ajak makan malam sekali. Dia bawa kami p ke Bukit Umbai Melaka.
Dia macam di Kuala Perlis la tetapi restoran terapung dalam laut. Boleh tahan best jugak masakan n layanan Restoran ni.
Lepas kenyang kami pon nk balik rehat la. Hari pertama kami pergi ke Umbai je la.

p/s: See u next Part 2.....