Monday, November 18, 2013

~November Vacation~Part1

Alhamdulillah November datang lagi...
plan November tahun ni memang best...ada rezeki terlebih sikit boleh bercuti kami suami isteri. percutian bulan ni memang best sebab dirancang dengan baik....

Tempat pertama: Colmar Tropicale Berjaya Hills
Bukit Tinggi Pahang.

Taktau nak mula dari mana... Kami bergerak dari Banting hari sabtu pagi. Jalan ke sana agak jem sebab musim cuti perayaan Deepavali. Alhamdulillah perjalanan kami sampai dengan selamat. Dengan jalan berbukit bukit tinggi noo.... Kami sampai jam 12tgh. So kami ke Japanese Garden atas lagi dari Bukit Tinggi ni.

Penat sangat dah ni panjat bukit. Kt Japanese Garden ada Botanical Garden. Pokok pokok herba n pokok bunga ada kt sini.
Selain ada kedai cenderamata di tengah2 bukit. Perkampungan Jepun tu kami tak pegi sebab dah lenguh kaki nk panjat bukit dan xcukup masa nak cek in hotel. Sempat beli ais krim bagi menghilangkan dahaga panjat bukit. Suasana sangat nyaman tapi xberapa sejuk sangat sebab tengahari panas skit.

Jam 3ptg kami turun ke Bukit Tinggi untuk cek in hotel. Punya la beratur panjang dan berjemur panas la kejap. Ramai orang la pulak maklum la hari minggu. Huhuhuhu.... Dari jam 3.03ptg sampai 3.36ptg baru dapat masuk bilik. Sakit kaki berdiri beratur dengan peluh meleleh. Dah masuk bilik, rehat jap pastu keluar la tengok2 apa yang best.... Pppurrttt.... Perut laapparr..... Lepas itu mula la sesi bergambar semua.....

Pemandangan di malam. Sangat cantik dan best.

Bergambar dengan raplika yang ada kat situ

Jalan jalan di sekitar kawasan Colmar Tropicale
Raplika yang sangat menarik dan kreatif

Moga dapat datang lagi.

Bilik 3205 Blok Camelia

Bersama jam besar

Rona roni Colmar Tropicale
Dah habis ronda sana sini kami balik bilik untuk berehat sementara belom malam. Bilik dia pun luas dan cantik. Bilik kami menghadap kolam mandi. Tapi xdan nak p mandi kolam enSuami tertido keletihan sebab memandu dari pagi.
Lepas magrib kami bersiap makan malam, dan ronda jalan sekitar kawasan situ. Best suasana di situ dengan sejuk2 angin sepoi bahasa mendamaikan jiwa kami. Ada kedai cenderamata, restuarant makan, kedai pizza, pusat urut, pentas utk persembahan harian, kedai kek dan pusat permainan game bagi kanak-kanak.
Selesai makan malam kami naik ke bilik dan berehat untuk destinasi kedua kami esok hari. Semoga selamat perjalanan kami.

1 comment:

1. AKK Tidoq sane ke? liya g hari tuh tempat die memang super cantik tapi kalau malam mcm takut jew..sbb sunyi semacam..hehe

:::Anisazizi baby:::

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

:::Raikan Cinta:::

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Renungan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...